måndag 10 juni 2013

Framtid

Det finns saker som jag ser fram emot väldigt mycket och saker jag inte ser fram emot alls.
Några av de saker jag önskar kunde ligga närmre i min tidsplan just nu är; att börja gymnasiet, träffa likasinnade, unga konstnärssjälar, resa och se världen, ha beslutsångest över vart jag vill studera efter gymnasiet, hitta ett jobb jag trivs med, forma mitt egna hem.

Men störst av allt; att hitta någon jag älskar och vill spendera resten av mitt liv med, bli gravid och få barn.

Min familj har alltid varit väldigt viktig för mig. 
Jag har en mor, en far, två systrar, fyra bröder, fyra svägerskor, två svågrar och tio syskonbarn.
Att se mina syskon lyckligt kära, nygifta, väntandes barn och mitt i föräldraskap är helt fantastiskt.
Jag älskar barn.

Så ja, jag är femton år och längtar efter att vara gravid.
Nog för att mamma fick sitt första barn när hon var 17(klar med skolan, med jobb, i ett stabilt förhållande) men jag kommer tvinga mig själv att vänta några år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar