torsdag 30 augusti 2012

Och snart är augusti över








Det är en väldigt speciell känsla man får när det enda som hörs är fåglarna i skogen, lätta plask när paddeln brytter vattenytan och emellanåt bruset från någon fors. På båda sidorna om älven står skogen tät i olika nyanser av grönt och här och där orange. Vattnet är mörkt och på sina ställen spegelblankt. 

Idag var det alltså tänkt att jag skulle med resten av de 90 niorna och hajka i Lagsnäset. Jag mådde illa i morse och när det inte gått över efter buss, två timmar paddling och lunch så fick pappa komma och hämta mig. Spenderade resten av eftermiddagen halvsovandes under en filt i soffan. Mår bättre nu men hade absolut inte orkat med en hel hajk. Hoppas att alla mina kära vänner jag lämnade i skogen hade det grymt kul, inte vart för blöta och att de alla orkar med vandringen imorgon.
Hoppas också att Bettys operation gick bra och att jag får träffa henne imorgon kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar